10 najpogostejših napak

Tibetanske vaje so bile zahodnemu svetu prvič predstavljene v knjigi Vrelec mladosti. Z redno vadbo in 21 ponovitvami dnevno obljubljajo vitalnost in mladost tudi v poznejših letih. So priljubljena oblika jutranje vadbe. Mnogi, ki jih prakticirajo, so zadovoljni z učinki.

Skozi skozi osebne izkušnje in preko pogovorov z ljudmi, ki jih delajo, sem spoznala 1o najgostejših težav, s katerimi se ljudje srečujejo in tudi zbrala nasvete za njihovo odpravo. Seveda pa se vsak posameznik razlikuje in morda bo vam pomagalo kaj drugega. Vesela bom, če boste izkušnje delili z mano.

Preverite svojo vadbo, izboljšajte učinke in preprečite nezaželene posledice nepravilno izvedenih vaj.

1. Jezik ob nebo
Se jezik ne dotika ustnega neba? Če ne, je s tem onemogočen pravilen pretok energije po telesu (jogisti vam bodo bolje razložili zakaj je tako).
Jezik imejte za zobmi ves čas vadbe, od prve do zadnje vaje.

2. Vrtenjeee – vrtoglavica
Pri 1. vaji (vrtenje) niste izbrali točke za fiksiranje pogleda? Zaradi tega prihaja do vrtenja v glavi in slabosti. S tem tudi prestopate iz prvotnega mesta stojišča in telo začne krožiti po prostoru. Umirite se, nismo na „ringlšpilu“. Preberite še več nasvetov za to, da se vam ne bo vrtelo – Najpogostejše težave.

3. Bolečine v križu
Pri 2. vaji (dvigovanje nog), dvigujete tudi križ? Upogibanje lahko povzroči resne poškodbe. Stisnite trebušne mišice in učvrstite položaj križa, ki se ne sme dvigovati. Zelo vam bo hvaležen. Raje dvigujte pokrčene noge, če ne gre.

4. Dihanje “kar tako”
Dihanje včasih postane neritmično in nekontrolirano? Tako zrak in energija ne prihajata pravilno v telo. Vdih in izdih pri vseh vajah je skozi nos. Če ste zadihani ali je dihanje prehitro, pomeni, da pretiravate s hitrostjo vadbe.

5. Položaj prstov
Pri 2. vaji (dvigovanje nog) držite „špičke“ in s tem ne raztegnete mišic na zadnji strani nog? Pokrčite prste in raztegnite že tako zategle mišice. Pri tej vaji zapirate telo, vse je v krčenju (kontrakciji), zato tudi prstki na nogi pokrčeni! Poglejte navodilo za 2. tibetansko vajo.

6. Lomljenje hrbtenice
Pri 3. vaji (klečanje) ste premalo pozorni in se preveč nagibate nazaj. S tem škodujete svoji hrbtenici in zaradi tega prihaja do bolečin, zaradi katerih številni nehajo izvajati vaje. Bolečine se še posebno rade pojavijo v predelu križa. Namen te vaje je odpreti prsni koš, predel grla, raztegniti vratni predel in ramenski obroč. Hrbtenico pustite pri miru in raje bodite »dila« kot »guma«.

7. Trden most
Pri 4. vaji (most) si pri izvedbi pomagate z nihanjem. S tem nekontrolirano vodite svoje telo in lahko padete iz ravnotežja. Telo raje počasi vodite do končnega položaja, četudi ni popoln, kot da s pospeškom dosežete končno izvedeno vajo.

8. Strmoglavljenje
4. vaja (most) zahteva tudi delo rok in stranskih trebušnih mišic. Če iz mosta zletite v sedeč položaj, jih prikrajšate za delo. Ko se vračate iz položaja, zadržite ritko v zraku in jo potem počasi spustite na tla.

9. Dodatek za medvretenčne mišice
Malo ljudi ve, da lahko 4. vajo (most), izkoristi za ojačitev zrahljanih medvretenčnih mišic, ki pomagajo nositi hrbtenico. Iz sedečega položaja s ponavljajočim dvojnim izdihom in gibom naprej nežno raztegnete hrbtne in medvretenčne mišice ter jih krepite. Posebno hvaležne vam bodo, če imate težave s hrbtenico ali veliko sedite. Poglejte video 4. tibetanske vaje.

10. Ponavljanje 21x / 7 / 365
Tibetanske vaje so tako učinkovite, da se človek hitro dobro počuti in ne čuti več potrebe, da bi jih delal. 21 ponovitev vsak dan bo dobro počutje, vitalnost in zdravje ohranjalo do mere, ki presega vaša pričakovanja. Vadite vsak dan.

Izgovor si privoščite lahko enkrat na teden, več pa ni potrebno, ok? 😉